Leverans inom 3 dagar - Fri frakt över 350 kr

Allmänna villkor

Det mesta på vår sida är lagervaror, om en produkt har leveranstid står det utskrivet. Har du en order där en eller flera varor ej finns i lager så kommer din försändelse att skickas ut först när alla varor finns i lager. Du får mail att din order är på väg. Vi strävar efter att leverera din beställning inom 3 arbetsdagar. Fraktkostnaden är 29 kr. 

Överstiger din beställning 350 kr levererar vi den fraktfritt. Mindre paket levereras direkt hem i din brevlåda, större till närmsta serviceställe.

Inga betalningsavgifter tillkommer.

Om du vill byta/returnera kan du göra det inom 14 dagar efter att produkten anlänt till utlämningsstället.

Du måste enligt lag höra av till oss INNAN du returnerar en vara - annars gäller inte returrätten.

Produkten måste självklart vara i nyskick när den returneras. För mer detaljer - se under flik byten och returer.

Om produkten är förstörd eller använd kommer vi inte att återbetala summan.
Se till att lägga med din kontaktinformation så att vi vet att varan är från dig.
Om du betalat via Klarna kommer vi att returnera pengarna den vägen. Om du betalt via kort kommer pengarna att återföras till ditt kreditkort/konto. REAVAROR OCH PROVER BYTES EJ!

Se till att lägga med din kontaktinformation så att vi vet att varan är från dig.

Om du returnerar en vara UTAN att höra av dig innan räknas det som en ogiltig retur. Du kan då få tillbaka din vara mot en extra kostnad. Läs mer under fliken byten och returer. Väljer du att lämna tillbaka varan utgår en kostnad på 250 kr i administration.
Observera att du alltid måste ha mottagit samt bifogat din returnota INNAN du skickar paketet till oss. Utan medföljande returnota så godkänns inte bytet/returen.  

REKLAMATIONER

Om du vill reklamera en vara, ett fabrikationsfel, måste det ske inom skälig tid efter leverans skett. Ta kontakt med oss så försöker vi hjälpa dig. Läs mer under byten och returer.

BESTÄLLNINGSVAROR

Om en produkt markerats som beställningsvara innebär det att vi inte har produkten i lager och att vi beställer hem den när vi fått din order. Observera att det INTE är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror.

TRANSPORTSKADOR

Om du upptäcker en skada på paketet innan du öppnar det ska du anmäla det till utlämningsstället där du hämtade din försändelse. Om du redan öppnat försändelsen när du upptäcker skadan ska du kontakta oss snarast.

Du kan spara in portot genom att fotografera skadan och e-posta en bild till oss istället.

OUTLÖSTA PAKET

För paket som inte blivit utlösta förbehåller sig Bybarb.se rätten att debitera en avgift på 250 kr för de kostnader som expedieringen orsakat oss. Outlösta paket omfattas normalt inte av ångerrätten.

PUL & GDPR

I samband med din beställning godkänner du att Bybarb lagrar och använder dina uppgifter. Det gör vi för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Bybarb kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen och GDPR har du på begäran, en gång per år, rätt att få del av den information vi har registrerat om dig. Vi förbehåller oss rätten att använda dina e-post för skick av marknadsföring och nyhetsbrev.

Leveransvillkor

FRAKT

Frakt debiteras med 29 kr/order. Kostnaden för returfrakt står kunden för. Är det ett byte till ny produkt står ByBarb för frakten. Kontakta oss på info@bybarb.se för byten, returer eller reklamationer.

ORDERBEKRÄFTELSE/KVITTO

När du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din epost. Får du ingen orderbekräftelse samma dag som du lagt din beställning ber vi dig kontakta oss, då kan det betyda att du skrivit in fel epostadress. Vi hjälper dig att rätta till detta. Titta även i din skräppost - ibland hamnar ju mailen där.

POSTNORD

Din försändelse skickas med Postnord och levereras direkt hem till din postlåda. Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd. Vid skrymmande lämnas paketet till Postens närmaste utlämningsställe. 

Vill du ha din leverans skickad som rekommenderad post tillkommer en kostnad på 99 kr - vänligen kontakta oss då direkt efter du lagt din order på info@bybarb.se eller ring oss på +46 739 443148.

Obs:
Försändelsen måste hämtas från Postens utlämningsställe senast 14 dagar efter avisering. Outlösta försändelser debiteras en avgift med 250 kr. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Vid fakturabetalning kan leverans endast ske till folkbokföringsadress.

LEVERANSTIDER

Lagervaror skickas normalt inom 3 arbetsdagar. Posten levererar oftast inom 1-4 arbetsdagar efter din beställning om inget annat angivits. Beställningar som görs på lördag/helgdag behandlas följande vardag.

BETALNINGSMETODER

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Klarna AB. När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av ByBarb överlåtna till Klarna AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Vid kortbetalning accepteras Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt.

Allmänna villkor hittar du här.
 
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

Vi erbjuder även betalning med kort via Paypal och direktbetalning med Swish till vårt företagskonto 123 5301 536.

REKLAMATION

Om du inte är nöjd med din vara och vill reklamera den - läs mer under byte & returer hur du gör.

ÅNGERRÄTT

Om du köper en vara på postorder har du enligt distans- och hemförsäljningslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Förpackningen måste vara obruten. Om det är ett klädesplagg måste "viktigt" lappen sitta kvar på plagget.

Ångerrätten gäller inte reavaror/prover.

Frakten från kund till oss betalas av köparen, medan frakten från oss till kunden betalas av säljaren. Skicka med information om ditt ordernummer, namn och adress, samt mailadress.

Läs mer under byte & returer.

Efter att varan skickats tillbaka och kontrollerats ska pengarna betalas tillbaka inom 30 dagar. Postens avgifter så som frakt och postförskottsavgift återbetalas ej.

TVIST

Vid eventuell tvist kommer ByBarb att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

ÖVRIGT

Alla priser visas inklusive 25% moms. För att beställa måste du vara myndig.

Order utanför EU kan bli föremål för extra avgifter/tull på egen bekostnad.

 

 

 

Sale

Unavailable

Sold Out