Leverans inom 3 dagar - Fri frakt över 350 kr

Byte och returer

Vår Returpolicy

När du handlar på ByBarb så har du alltid 14 dagars öppet köp. Kontakta oss på info@bybarb.se om du vill byta/returnera en vara och beskriv vad du vill returnera och varför. 

Vid byten och returer står du själv för returfrakten.  ByBarb står för fraktkostnaden för en ny vara om du vill byta.

Du måste kontakta oss innan du gör en retur - annars gäller inte ånger/returrätten enligt lag. Enligt lag behöver vi inte höra av oss och bekräfta din retur men självklart försöker vi alltid göra det.

Om du returnerar en vara UTAN att höra av dig innan räknas det som en ogiltig retur. Då utgår en kostnad på 250 kr i administration.

Vill du byta till en annan produkt?

Det går bra. Kontakta oss innan bara.

Om du inte hämtat ut din försändelse måste du betala en expeditionsavgift på 250 kronor.

Så här går ett byte/retur till.

1) Du kontaktar oss inom 14 dagar efter paketet ankommit till ditt utlämningsställe via e-post till info@bybarb.se där du meddelar ditt ordernummer samt vad och varför du vill returnera.

2) Vi meddelar dig att vi mottagit din anmälan och meddelar dig till vilken adress du ska skicka din vara. Fri retur ingår inte.

3) Lägg varan i ett kuvert eller i den förpackning som den skickades i från oss, så och posta det. Vid byten och returer står du själv för returfrakten.

4) När varan är här och i gott skick byter, skickar vi en ny eller krediterar, allt enligt överenskommelse.  

Vid byte eller retur står du för transportrisken, dvs du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss av transportören (tex Posten). Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka som rekommenderat brev eller postpaket.

6) Om du upptäcker att en vara på något sätt är skadad eller felaktig ska du så snart som möjligt kontakta oss innan du reklamerar dina varor. Reklamationer kan göras genom att kontakta kundservice på info@bybarb.se. Väljer du att kontakta kundservice informerar de dig om hur du ska gå tillväga för att skicka varan till oss. Vi betalar tillbaka fraktkostnader vid reklamation. Du har som konsument 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Om din reklamation medför ev. kostnader har du rätt till ersättning. ByBarb löser inte ut returnerade varor mot postförskott. ByBarb följer Allmänna reklamationsnämnden vid eventuella tvister.

7) Du har enligt lag alltid rätt att få din tvist prövad utanför domstol hos Allmänna Reklamationsnämnden. Använd gärna Konsumentverkets standardformulär som finns att ladda ner från deras hemsida.

 

För att ett byte eller en retur ska godkännas så måste den uppfylla följande krav:

* Varan ska vara i sitt originalskick. Alla ingående delar måste vara med. 

* Ett tillägg på 250 kr utgår om ovanstående inte uppfylls. Varan kommer då att returneras till dig och fakturan justeras mot Klarna.

Sale

Unavailable

Sold Out